POZNAJ HISTORIĘ MARKI Villeroy & Boch

 

W roku 1748 Francois Boch – pracownik królewskiego dworu wraz z synami zakłada produkcję porcelany w miasteczku  Audun-le-Tiche w Lotaryngii. Jest to początek historii marki Villeroy&Boch – która od 268 lat należy do jednej rodziny i przekazywana jest z pokolenia na pokolenie. W roku 1766 Fracois Boch wystąpił do rządu austriackiego o pozwolenie na otwarcie manufaktury w prowincji Luxemburg. Pozwolenie takowe otrzymał, a do tego cesarzowa Maria Teresa mianuje manufakturę jako królewsko-carską („Manufacture Imperiale et Royale”) i sygnuje zastawę stołową własnym herbem. Od tego okresu cały świat zna i ceni serię Alt Luxemburg. W roku 1809 Jean francois Boch – jeden z wnuków założyciela dokonuje zakupu kompleksu zabudowań opactwa benedyktyńskiego w miejscowości Mettlach. Dzisiaj barokowy zamek to siedziba główna firmy Villeroy&Boch. W roku 1812 Pierre-Joseph zakłada instytucję społeczną  „Antonius Guild” w Septfontaines, która zajmuje się ubezpieczeniami społecznymi, zdrowotnymi i innymi świadczeniami. Pierre kształci się w Paryżu, po czym bez trudu opracowuje nowe materiały i rozwiązania wyrobów ceramicznych nie tylko użytkowych, ale również sanitarnych. W 1856 roku powstaje fabryka w Dreźnie, co miało ułatwić ekspansję i transport na północ i wschód Europy.  Od 1870 roku firma zaopatruje miejskie łaźnie i toalety w płytki ceramiczne. W 1899 roku jako pierwsza rozpoczyna przemysłową produkcję sanitariatów, co było możliwe dzięki zastosowaniu nowatorskich metod produkcji. Nastała epoka, kiedy to niedrogie i dobrej jakości toalety trafiają do odbiorców również mniej zamożnych. W roku 1888 Vincent van Gogh maluje portret przyjaciela Eugene Bocha, który dziś znajduje się w Musée d’Orsay w Paryżu. W roku 1890 Villeroy&Boch tworzy mozaikę podłogową dla katedry odbudowywanej w XIX w. Firma produkuje nie tylko płytki i armaturę, ale rozpoczyna produkcję porcelany na zamówienie oraz naczyń dla zamożnych klas oraz europejskich domów panujących. Obiekty, których dostawcą produktów był Villeroy&Boch to znane: Teatru Bolszoj w Moskwie lub zamek księcia Thurn i Taxis w Ratyzbonie oraz w sektorze komercyjnym: baseny, banki, szpitale czy hotele. Rok 1900 rozpoczyna produkcję masową wanien i toalet dzięki nowej technologii odlewania. W roku 1955 firma stworzyła specjalną edycję porcelany dla Papieża Piusa XII, a w przyszłości dla jego następców: w 1959 roku dla Jana XXIII, 1964 roku dla Pawła VI, w 1980r. dla papieża Jana Pawła II i w roku 2007 dla papieża Benedykta XVI. Lata 50-te XX w. są momentem rozwoju porcelany szkliwionej o zwiększonej odporności na uszkodzenia i zarysowania. Zwiększona twardość znalazła także zastosowanie w gastronomii. Lata 70-te sprzyjają eksportowi, głównie do Japonii i Stanów Zjednoczonych. Lata 70-te koncentrują produkcję w zakładach Villeroy&Boch, a firma podzielona na trzy działy: płytki i sanitariat, naczynia, szkło. W roku 1985 we współpracy z fotografem Helmutem Newtonem Villeroy & Boch prezentuje jedną z najbardziej widowiskowych kampanii reklamowych lat osiemdziesiątych. W 1987 roku firma prowadzona do tej pory jako spółka komandytowa zostaje przekształcona w spółkę akcyjną. Od XIX wieku firma współpracowała z wieloma znanymi na świecie projektantami, byli to m.in.: Paloma Picasso, van de Velde, Olbrich, Behrens, Luigi Colani, Matteo Thun, Keith Hearing, Conran, Kenzo, Joop, Roberto Capucci, Carmen von Boch-Kivu, Isabelle de Borchgrave Helen von Boch, Maggy Champsaur Rainer Moll i Frog Design. Rok 1989 zaowocował otwarciem drugiej fabryki porcelany Villeroy&Boch w Luxemburgu. W roku 1992 Villeroy&Boch przejmuje największego producenta ceramiki sanitarnej na Węgrzech firmę Aföldi Porcelangyar, a w roku 1996 Mondial S.A., tym razem potentata z Ruminii. Rok 1999 to 250-lecie istnienia spółki, był także momentem, w którym firma oferuje kompleksowe  rozwiązania w aranżacji wnętrz, podpisując umowy współpracy i kooperacji z wieloma producentami w całej Europie. Rok 2001 to kolejne przejęcie firmy Europejskiej, tym razem   Vagnerplast – czeskiego producenta wanien i brodzików z tworzyw sztucznych. W roku 2005 Villeroy&Boch odbiera nagrodę German Business Innovation Award za kubek serii New Wave. Aktualnie firma podbija rynki azjatyckie i dalekowschodnie, produkuje armaturę sanitarną, szkło i porcelanę użytkową oraz kolekcjonerską, mieści się w ścisłej czołówce producentów i marek z silną tradycją oraz wysoko rozwiniętą technologią.

Jedne z najbardziej znanych współczesnych linii produktów to m.in. Farmhouse TouchFarmhouse Touch BlueflowersCaffe Club, Christmass Toys, Cottage, French Garden, Mariefleur, New Wave, Petite Fleur, Royal

 

OFERTA W NASZYM SKLEPIE

Promocja!
Promocja!